Saturday, December 23, 2006

Khabar-Khabar Angin: Siapa yang betul dan Siapa yang salah? –Siri 2

Timbul pula perkhabaran lain daripada satu sumber sahih menyatakan bahawa yang sebenarnya pemimpin-pemimpin pilihan mahasiswa UIAM sudah menghantar cadangan kabinet MPP UIAM untuk disahkan oleh pihak berwajib UIAM sebanyak lima kali! Dan kelima-lima kali itulah cadangan kabinet MPP UIAM itu ditolak dek kerana percaturan posisi kabinet yang tidak disenangi oleh pihak berwajib UIAM. Cadangan yang dikemukakan ditolak kerana Pengarah S-Dev (Student Development) tidak menyenangi posisi Setiausaha Agung diisi oleh calon wanita yang memenangi kerusi Kuliyyah (Fakulti) Kejuruteraan. Pengarah S-Dev lebih senang sekiranya posisi tersebut diisi oleh calon wanita yang memenangi kerusi Kuliyyah ICT.

Malah ada juga khabar-khabar yang tidak dapat dipastikan kesahihan sumbernya bahawa pihak berwajib bukan sahaja tidak menyenangi cadangan calon untuk posisi Setiausaha Agung MPP UIAM malah sebenarnya tidak senang dengan cadangan untuk meletakkan Sdr. Zukhairi, calon yang memenangi kerusi Kuliyyah Undang-undang Ahmad Ibrahim untuk menduduki posisi tertinggi MPP UIAM.

Dek kerana cadangan kabinet MPP UIAM yang dihantar sebanyak lima kali itu tidak dapat memuaskan hati pihak berwajib UIAM, maka surat rasmi cadangan kabinet MPP UIAM itu terkandas di salah satu jabatan hirarki birokrasi pihak berwajib UIAM yang bertanggungjawab ke atas PRK dan bertindak sebagai penasihat MPP UIAM. Tidak hairanlah kenapa Rektor UIAM menurut satu sumber yang bertemu dengan beliau menyatakan bahawa Rektor menyatakan kepadanya mengeluarkan kenyataan bahawa beliau masih belum lagi menerima surat rasmi cadangan kabinet MPP UIAM. Disebabkan surat tersebut kandas di tangan “pekerja bawahannya” yang bertindak seolah-olah kuasa Rektor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...